Aktualizacje narzędzia RTX Remix i aplikacji ChatRTX oraz nowe gry korzystające z techniki NVIDIA DLSS

NVIDIA poinformowała o kolejnych grach z zaimplementowanymi technikami wspieranymi przez karty graficzne GeForce RTX (m.in. NVIDIA DLSSNVIDIA Reflex czy zaawansowane efekty wykorzystujące ray tracing). Opublikowano również aktualizacje narzędzia RTX Remix oraz aplikacji ChatRTX.

Aktualizacja NVIDIA RTX Remix dodaje obsługę techniki DLSS 3.5 z funkcją Ray Reconstruction

Myślałeś o uruchomieniu starej, ulubionej gry i zobaczeniu jej w zupełnie nowym świetle? Teraz, dzięki ulepszeniu zestawu narzędzi do modowania NVIDIA RTX Remix o technikę DLSS 3.5 z funkcją Ray Reconstruction, to marzenie może stać się rzeczywistością. RTX Remix, zbudowany na platformie NVIDIA Omniverse, umożliwia modderom zremasterowanie klasycznych tytułów z wykorzystaniem pełnego ray tracingu, technik NVIDIA DLSS i NVIDIA Reflex, nowoczesnych komponentów renderujących opartych na fizyce oraz narzędzi teksturujących opartych na generatywnej AI.

Otwarta beta RTX Remix została opublikowana w styczniu tego roku. Teraz dodano nowe funkcje i optymalizacje, na czele z techniką NVIDIA DLSS 3.5 z funkcją Ray Reconstruction, które poprawią jakość obrazu w każdym modzie. Zaawansowany rendering neuronowy oparty na sztucznej inteligencji ulepsza wcześniej dostępne techniki renderowania, aby zwiększyć wierność, responsywność i jakość efektów wykorzystujących śledzenie promieni, tak jak w grze Portal with RTX. Społeczność modderska zapowiedziała już projekty RTX Remix wykorzystujące technikę DLSS 3.5 w Half-Life 2Dark Messiah of Might and Magic oraz Deus Ex.

Aktualizacja aplikacji NVIDIA ChatRTX wprowadza między innymi obsługę nowych LLM

Dostępna jest już do pobrania nowa aktualizacja NVIDIA ChatRTX, rozszerzająca możliwości wersji demonstracyjnej aplikacji.

Najnowsza wersja ChatRTX została ogłoszona w marcu podczas konferencji GTC i wprowadza między innymi następujące funkcje:

  • Do stale rosnącej listy obsługiwanych dużych modeli językowych (LLM) dochodzą Gemma od Google oraz ChatGLM3 (otwarty model dostępny w języku angielskim i chińskim), zapewniając użytkownikom ChatRTX większą swobodę wyboru.
  • Dzięki wsparciu sieci Contrastive Language-Image Pre-training (CLIP) od OpenAI dodano obsługę zdjęć, umożliwiając użytkownikom ChatRTX łatwe ich wyszukiwanie i lokalną interakcję bez konieczności stosowania skomplikowanego etykietowania metadanych.
  • Użytkownicy ChatRTX mogą teraz wchodzić w interakcje ze swoimi danymi za pomocą komend głosowych, dzięki obsłudze Whisper, automatycznego systemu rozpoznawania mowy opartego na AI.

ChatRTX umożliwia użycie do zastosowań AI własnych pecetów wyposażonych w karty graficzne RTX i korzystających z bibliotek TensorRT-LLM. Ponieważ wszystko odbywa się lokalnie na komputerze użytkownika, to dane są całkowicie bezpieczne. Poza tym biblioteki są dostępne w serwisie GitHub jako bezpłatny projekt referencyjny, umożliwiający programistom eksplorowanie i rozszerzanie aplikacji AI przy użyciu technologii RAG w celu jeszcze bardziej zróżnicowanych zastosowań.

Everspace 2Gray Zone Warfare oraz MotoGP 24 wspierane przez DLSS

Everspace 2, dynamiczna strzelanka kosmiczna z elementami RPG, otrzymała w tym tygodniu coś więcej niż tylko nowy silnik Unreal Engine 5. Aktualizacja Incursions to także przeskok z DLSS 2 do DLSS 3. Technika DLSS 3 Frame Generation zwiększa średnio dwukrotnie liczbę wyświetlanych klatek na sekundę w rozdzielczości 4K, a NVIDIA Reflex sprawia, że rozgrywka jest bardziej responsywna niż kiedykolwiek.

Gray Zone Warfare to wciągająca taktyczna strzelanka FPP, znajdująca się na liście 10 najbardziej pożądanych gier na Steamie. Właśnie zadebiutowała wraz z techniką DLSS 3. Funkcja Frame Generation zapewnia prawie trzykrotny wzrost wyświetlanych klatek na sekundę w rozdzielczości 4K przy użyciu epickich ustawień graficznych. Dodatkowo gracze korzystający z kart GeForce mogą włączyć technikę NVIDIA Reflex, redukując opóźnienia systemowe nawet o 54%, zapewniając jeszcze większą responsywność rozgrywki.

Ponadto na 2 maja zaplanowano premierę gry MotoGP 24, która zadebiutuje z techniką DLSS 2.

Więcej informacji:

 

źródło: informacje prasowe