Kamerka przyszła do nas w niewielkim czarno – pomarańczowym opakowaniu.
W środku opakowania znajdujemy starannie zapakowaną kamerę Mio.
Oprócz kamery zestaw zawiera również: ładowarkę samochodową, naklejkę na szybę a także uchwyt.
Dane techniczne:
| Wielkość ekranu | 2.7″ |
|---|
| Rozdzielczość nagrywania | WQHD 2K 1440P / 30fps Full HD 1080P / 60fps Full HD 1080P / 30fps |
|---|---|
| Sensor optyczny nagrywania | Sensor 5M |
| Przysłona | F1.8 |
| Format nagrywania | .MP4 (H.264) |
| Kąt widzenia optyki | 140° |
| Nagrywanie dźwięku |
| WIFI | Tak |
|---|---|
| Bluetooth® | Tak |
| Wbudowany GPS | Tak |
| Sensor przeciążeń | Tak |
| Obsługa kart pamięci | (Zalecana karta microSD klasy 10 o pojemności do 128 GB) |
| Zakres temperatur pracy | -10° to +60° C |
| Bateria | 240mAh |
| Wysokość (mm) | 85.6 |
| Szerokość (mm) | 54.7 |
| Grubość (mm) | 36.1 |
| Waga (gr) | 86.1 |
| Mikrofon | Tak |
| Głośnik | Tak |
| Obsługuje tylną kamerę | Opcjonalnie (MiVue™ A50) |
| Obsługuje zestaw Mio SmartBox Hardwire Kit | Opcjonalnie |
| Pozycjonowanie GPS | Tak |
|---|---|
| Ostrzeżenie przed fotoradarami | Tak |
| Custom Speedcam Smartalert | Tak |
| Ostrzeżenie przed odcinkowym pomiarem prędkości | Tak |
| Zatrzymaj się i jedź | Tak |
| System opuszczenia pasa ruchu (LDWS) | Tak |
| System ostrzeżenia przed kolizją (FCWS) | Tak |
| Alert utrzymania danej prędkości | Tak |
| Ekran w trybie HUD / informacyjnym | Tak |
| Przypomnienie o włączeniu świateł | Tak |
| Alert zmęczenia kierowcy(FA) | Tak |
| Tryb jazdy eco | Tak |
| Tryb parkingowy | Inteligentny tryb parkingowy: Czujnik ruchu, wstrząsów i uderzeń (*Wymaga SmartBox III, który nie jest częścią zestawu.) |
| WDR Recording | Tak |
| Nagrywanie zdarzeń | Tak |
| Balans bieli (EV) | Tak |
| Zdjęcia z koordynatami GPS | Tak |
| Tryb Zdjęcia | (Możliowść robienia zdjęć podczas nagrywania) |
| Automatyczne uruchomienie | Tak |
| Czujnik wstrząsu | Tak |
| Bezterminowa aktualizacja baz fotoradarów | Tak |
| Alert przekroczenia prędkości | Tak |
| Smartphone App | MiVue™ Pro (Support Live View) |
| Desktop | MiVue™ Manager |
| OTA aktualizacje | Tak |
| Znajdż mój zaparkowany samochód | Tak |
| Ewidencja Przebiegu | Tak |
Kamerka jest niewielkiego rozmiaru, została wykonana w kolorze czarnym więc wpasuje się w każde wnętrze dowolnego samochodu. Po prawej stronie od wyświetlacza do dyspozycji mamy 4 przyciski – zasilania i funkcji. Ponad przyciskami widnieje główna kontrolka a poniżej przycisków – mikrofon.

Z tyłu znajduje się obiektyw kamery a także gniazdo montażu urządzenia:
Od spodu: gniazdo karty pamięci, przycisk resetu a także głośnik:
Od góry:
W celu poprawnego zamocowania wideorejestratora najpierw należy dobrze oczyścić szybę – najlepiej przetrzeć alkoholem aby usunąć ewentualne zatłuszczenia i kurz.
Powinniście również zaparkować na równej powierzchni. Kable możemy poprowadzić przez sufit i przedni słupek drzwiowy tak aby nie utrudniały kierowania samochodem. Upewnijcie się również, że instalacja kabli nie będzie zakłócać działania poduszek powietrznych ani innych funkcji bezpieczeństwa.
Kamerka prezentuje się bardzo dobrze. Z racji kompaktowego rozmiaru – w żaden sposób nie utrudnia podróży i nie przesłania pola widzenia kierowcy.
Wyświetlacz LCD 2,7″ w prawdzie nie jest duży ale w komfortowy sposób jesteśmy w stanie z niego korzystać. Oczywiście pamiętajcie, żeby tego nie robić w trakcie kierowania autem.
Mio 818 nagrywa meteriał w jakości 2K/1440p (kąt widzenia 140°) zarówno w dzień jak i w nocy. Dzięki szerokiemu kątowi widzenia a także nagrywaniu w Full HD, z szybkością 60 klatek/ sekundę, obiektywowi z przesłoną F1.8- zarejestrowany materiał jest szczegółowy i dokładny, również przy większej prędkości jazdy. Poniżej przedstawiam przykładowy film nagrany testowaną kamerką:
A tutaj filmik w niesprzyjającej pogodzie – padał deszcz, mimo to kamerka sobie radziła świetnie a obraz pozostaje wyraźny i dokładny.
Rejestrator posiada dodatkowo wbudowany bluetooth. Połączenie odbywa się poprzez specjalną zewnętrzną aplikację MiVuePro- wystarczy ją pobrać i zainstalować. Poniżej przedstawiam jak to zrobić krok po kroku:
Dzięki aplikacji mamy sporo możliwości takich jak: podgląd na żywo, ustawianie strefy czasowej, generacja raportów przebiegu, zapamiętana pozycja GPS – dzięki temu możemy zlokalizować nasz samochód. Synchronizacja aplikacji z telefonem niestety chwilę trwa.
Testowana kamerka pokazuje nam odległość jaka nas dzieli od najbliższego na trasie fotoradaru, pokazuje naszą średnią prędkość na mierzonym odcinku a także wskazuje jakie jest ograniczenie prędkości na danym obszarze. Dzięki tym danym możemy czuć się na drodze pewnie i nic nas nie zaskoczy.
Jedna z podstawowych funkcji tego modelu to tryb parkingowy. W przypadku wstrząsu wywołanego jakąś stłuczką w trakcie postoju – kamerka zacznie automatycznie nagrywanie. Zapisze dla nas niepożądane zdarzenie mimo, że nas akurat nie będzie w aucie.
Automatyczne zabezpieczenie nagranych plików zapewni nam natomiast G-sensor. Gdy trzeba gwałtownie zahamować albo auto bierze udział w wypadku – nasze materiały pozostają bezpieczne i nie zostaną skasowane. Mowa tutaj oczywiście o materiałach z najbliższego przedziału czasowego a więc mogą okazać się kluczowe w pomocy ustalenia winnego niebezpiecznego zdarzenia drogowego i pociągnięcia go do konsekwencji.
W ofercie producenta jest możliwy zakup kamery tylniej Mio Mivue A50.
Testowana dziś kamera samochodowa Mio Mivue 81x series to niewielki i lekki wideorejestrator. W samochodzie prezentuje się elegancko a zarazem delikatnie – zajmuje mało miejsca i umożliwia komfortową jazdę bez zasłaniania widoku kierowcy. Podstawowe cechy kamery to: wbudowany bluetooth (dzięki niemu znajdziemy zaparkowany samochód), wbudowane Wi-Fi, obsługa aplikacji mobilnej MiVue Pro, nagrywanie Full HD z płynnością 60 klatek na sekundę (FPS) w technologii H.264, nagrywanie QHD (2560 x 1440p) z płynnością 30 klatek na sekundę (FPS) w technologii H.264, kąt widzenia 140°, szklana optyka z przysłoną F1.8, ostrzeżenie przed odcinkowym pomiarem prędkości i fotoradarami na trasie. Kamera dodatkowo ma wbudowany moduł GPS, tryb parkingowy, G-sensor, możemy do niej włożyć kartę pamięci max 128 GB pojemności. Na koniec wspomnę o managerze Mio MiVue w wersji komputerowej – za jego pomocą jesteśmy w stanie udostęniać swoje nagrania dalej. Opcjonalnie Mio 818 możemy połączyć z kamerą tylną A30/A50. Testowana dziś Mio 818 jest łatwa w obsłudze i polecam ją każdemu.
Mio 818 dostępna jest od 499zł
Sprzęt do testów dostarczył:




















