Test kamery samochodowej Mio 818

Kamerka przyszła do nas w niewielkim czarno – pomarańczowym opakowaniu.

1

W środku opakowania znajdujemy starannie zapakowaną kamerę Mio.

2

Oprócz kamery zestaw zawiera również: ładowarkę samochodową, naklejkę na szybę a także uchwyt.

3

 Dane techniczne:

Ekran
Wielkość ekranu 2.7″
Wideo
Rozdzielczość nagrywania WQHD 2K 1440P / 30fps
Full HD 1080P / 60fps
Full HD 1080P / 30fps
Sensor optyczny nagrywania Sensor 5M
Przysłona F1.8
Format nagrywania .MP4 (H.264)
Kąt widzenia optyki 140°
Nagrywanie dźwięku
Sprzęt
WIFI  Tak
Bluetooth®  Tak
Wbudowany GPS  Tak
Sensor przeciążeń  Tak
Obsługa kart pamięci  (Zalecana karta microSD klasy 10 o pojemności do 128 GB)
Zakres temperatur pracy -10° to +60° C
Bateria 240mAh
Wysokość (mm) 85.6
Szerokość (mm) 54.7
Grubość (mm) 36.1
Waga (gr) 86.1
Mikrofon  Tak
Głośnik  Tak
Obsługuje tylną kamerę Opcjonalnie (MiVue™ A50)
Obsługuje zestaw Mio SmartBox Hardwire Kit Opcjonalnie
Oprogramowanie
Pozycjonowanie GPS  Tak
Ostrzeżenie przed fotoradarami  Tak
Custom Speedcam Smartalert  Tak
Ostrzeżenie przed odcinkowym pomiarem prędkości  Tak
Zatrzymaj się i jedź  Tak
System opuszczenia pasa ruchu (LDWS)  Tak
System ostrzeżenia przed kolizją (FCWS)  Tak
Alert utrzymania danej prędkości  Tak
Ekran w trybie HUD / informacyjnym  Tak
Przypomnienie o włączeniu świateł  Tak
Alert zmęczenia kierowcy(FA)  Tak
Tryb jazdy eco  Tak
Tryb parkingowy Inteligentny tryb parkingowy: Czujnik ruchu, wstrząsów i uderzeń (*Wymaga SmartBox III, który nie jest częścią zestawu.)
WDR Recording  Tak
Nagrywanie zdarzeń  Tak
Balans bieli (EV)  Tak
Zdjęcia z koordynatami GPS  Tak
Tryb Zdjęcia  (Możliowść robienia zdjęć podczas nagrywania)
Automatyczne uruchomienie  Tak
Czujnik wstrząsu  Tak
Bezterminowa aktualizacja baz fotoradarów  Tak
Alert przekroczenia prędkości  Tak
Smartphone App MiVue™ Pro (Support Live View)
Desktop MiVue™ Manager
OTA aktualizacje  Tak
Znajdż mój zaparkowany samochód  Tak
Ewidencja Przebiegu  Tak

Kamerka jest niewielkiego rozmiaru, została wykonana w kolorze czarnym więc wpasuje się w każde wnętrze dowolnego samochodu. Po prawej stronie od wyświetlacza do dyspozycji mamy 4 przyciski – zasilania i funkcji. Ponad przyciskami widnieje główna kontrolka a poniżej przycisków – mikrofon.

6

Z tyłu znajduje się obiektyw kamery a także gniazdo montażu urządzenia:

7

Od spodu: gniazdo karty pamięci, przycisk resetu a także głośnik:

5

Od góry:

4

W celu poprawnego zamocowania wideorejestratora najpierw należy dobrze oczyścić szybę – najlepiej przetrzeć alkoholem aby usunąć ewentualne zatłuszczenia i kurz.

Powinniście również zaparkować na równej powierzchni. Kable możemy poprowadzić przez sufit i przedni słupek drzwiowy tak aby nie utrudniały kierowania samochodem.  Upewnijcie się również, że instalacja kabli nie będzie zakłócać  działania poduszek powietrznych ani innych funkcji bezpieczeństwa.

13

Kamerka prezentuje się bardzo dobrze. Z racji kompaktowego rozmiaru – w żaden sposób nie utrudnia podróży i nie przesłania pola widzenia kierowcy.

Wyświetlacz LCD 2,7″  w prawdzie nie jest duży ale w komfortowy sposób jesteśmy w stanie z niego korzystać. Oczywiście pamiętajcie, żeby tego nie robić w trakcie kierowania autem.

Mio 818 nagrywa meteriał w jakości 2K/1440p (kąt widzenia 140°) zarówno w dzień jak i w nocy. Dzięki szerokiemu kątowi widzenia a także nagrywaniu w Full HD, z szybkością 60 klatek/ sekundę, obiektywowi z przesłoną F1.8- zarejestrowany materiał jest szczegółowy i dokładny, również przy większej prędkości jazdy. Poniżej przedstawiam przykładowy film nagrany testowaną kamerką:

A tutaj filmik w niesprzyjającej pogodzie – padał deszcz, mimo to kamerka sobie radziła świetnie a obraz pozostaje wyraźny i dokładny.

Rejestrator posiada dodatkowo wbudowany bluetooth. Połączenie odbywa się poprzez specjalną zewnętrzną aplikację MiVuePro- wystarczy ją pobrać i zainstalować. Poniżej przedstawiam jak to zrobić krok po kroku:

Dzięki aplikacji mamy sporo możliwości takich jak: podgląd na żywo, ustawianie strefy czasowej, generacja raportów przebiegu, zapamiętana pozycja GPS – dzięki temu możemy zlokalizować nasz samochód. Synchronizacja aplikacji z telefonem niestety chwilę trwa.

IMG-20230610-WA0040

Testowana kamerka pokazuje nam odległość jaka nas dzieli od najbliższego na trasie fotoradaru, pokazuje naszą średnią prędkość na mierzonym odcinku a także wskazuje jakie jest ograniczenie prędkości na danym obszarze. Dzięki tym danym możemy czuć się na drodze pewnie i nic nas nie zaskoczy.

12

Jedna z podstawowych funkcji tego modelu to tryb parkingowy. W przypadku wstrząsu wywołanego jakąś stłuczką w trakcie postoju – kamerka zacznie automatycznie nagrywanie. Zapisze dla nas niepożądane zdarzenie mimo, że nas akurat nie będzie w aucie.

Automatyczne zabezpieczenie nagranych plików zapewni nam natomiast G-sensor. Gdy trzeba gwałtownie zahamować albo auto bierze udział w wypadku – nasze materiały pozostają bezpieczne i nie zostaną skasowane. Mowa tutaj oczywiście o materiałach z najbliższego przedziału czasowego a więc mogą okazać się kluczowe w pomocy ustalenia winnego niebezpiecznego zdarzenia drogowego i pociągnięcia go do konsekwencji.

10

W ofercie producenta jest możliwy zakup kamery tylniej Mio Mivue A50.

 Testowana dziś kamera samochodowa Mio Mivue 81x series to niewielki i lekki wideorejestrator. W samochodzie prezentuje się elegancko a zarazem delikatnie – zajmuje mało miejsca i umożliwia komfortową jazdę bez zasłaniania widoku kierowcy. Podstawowe cechy kamery to: wbudowany bluetooth (dzięki niemu znajdziemy zaparkowany samochód), wbudowane Wi-Fi, obsługa aplikacji mobilnej MiVue Pro, nagrywanie Full HD z płynnością 60 klatek na sekundę (FPS) w technologii H.264, nagrywanie QHD (2560 x 1440p) z płynnością 30 klatek na sekundę (FPS) w technologii H.264, kąt widzenia 140°, szklana optyka z przysłoną F1.8, ostrzeżenie przed odcinkowym pomiarem prędkości i fotoradarami na trasie. Kamera dodatkowo ma wbudowany moduł GPS, tryb parkingowy, G-sensor, możemy do niej włożyć kartę pamięci max 128 GB pojemności. Na koniec wspomnę o managerze Mio MiVue w wersji komputerowej – za jego pomocą jesteśmy w stanie udostęniać swoje nagrania dalej. Opcjonalnie Mio 818 możemy połączyć z kamerą tylną A30/A50. Testowana dziś Mio 818 jest łatwa w obsłudze i polecam ją każdemu.

Mio 818 dostępna jest od 499zł 

 ocena9

Sprzęt do testów dostarczył:

mio logo