Strategia realizowana przez firmę Ubiquiti Networks odbiega od ogólnie przyjętych standardów. Producent stawia na innowacyjność nie tylko w ofercie, ale i podejściu do biznesu. Przynosi mu to coraz większą popularność także w Polsce.
Rynek urządzeń sieciowych jest jednym z trudniejszych segmentów IT. Ostra rywalizacja przyczynia się do spadku cen sprzętu, a tym samym erozji marż. Tymczasem marża operacyjna Ubiquiti Networks wynosi 37 proc. – to wynik lepszy od lidera rynku – Cisco. Amerykańska firma dostarcza sprzęt sieciowy dla przemysłu, biznesu czy operatorów telekomunikacyjnych, od ubiegłego roku oferuje również produkty dla środowisk domowych i małych firm. Rozwiązania Ubiquiti Networks można znaleźć w ofercie firmy Senetic.
– Klienci szukają dobrej alternatywy dla drogich rozwiązań WiFi. Ubiquiti Networks posiada przewagę, ponieważ dostarcza sprzęt dobrej jakości w przystępnej cenie. Poza tym w przypadku produktów UniFi nie trzeba kupować dodatkowych licencji czy kontrolerów – mówi Adam Wawrzynek, specjalizujący się w rozwiązaniach Ubiquiti w Senetic.
Na czele spółki, notowanej na nowojorskiej giełdzie NASDAQ, stoi kontrowersyjny miliarder Robert Pera. Ten niespełna 40 letni biznesmen posiada 70 proc. akcji Ubiquiti Networks. Pera dał się poznać jako nietuzinkowy menedżer. Kierowana przez niego firma nie zatrudnia dyrektora finansowego ani nie posiada działu marketingu. Biznesmen zazwyczaj unika wywiadów, niemniej jego wpisy można znaleźć Twitterze. – Trzeba pozwolić, aby produkty i liczby mówiły same za siebie – tłumaczy brak działań reklamowych Robert Pera.
Źródło: Informacja prasowa