Rusza kampania przeciwko wykluczeniu zawodowemu osób 50+

URSAPHARM, producent kropli do oczu i organizator kampanii Twoje Spojrzenie Ma Znaczenie, rusza z nową inicjatywą, której celem jest zwrócenie uwagi na problem wykluczenia zawodowego osób po 50. roku życia. Działania zaprojektowane są w taki sposób, aby podkreślić realną wagę spojrzenia i dostrzegania na co dzień tego co istotne. Docelowo kampania ma na celu zwiększyć świadomość na temat uprzedzeń związanych z wiekiem w procesach rekrutacyjnych oraz zachęcić rekruterów do obiektywnej oceny umiejętności i doświadczenia kandydatów, niezależnie od ich wieku. Za opracowanie idei kreatywnej 360 oraz całość działań egzekucyjnych odpowiada Agencja Catchers.

Osoby po 50. roku życia borykają się z wykluczeniem na rynku pracy. Badanie Aktywności Ekonomicznej Ludności Głównego Urzędu Statystycznego, podsumowujące drugi kwartał 2024 roku wskazuje, że jeśli chodzi o osoby bezrobotne najdłużej pracy szukały te w wieku 55-74 lata. Znalezienie zatrudnienia zajmowało im średnio ponad 11 miesięcy. Dlatego też w ramach kampanii URSAPHARM planuje szereg działań skierowanych do decydentów oraz firm zajmujących się procesami rekrutacyjnymi.

Nasza kampania to odpowiedź na powszechny problem wykluczenia zawodowego osób po 50. roku życia, którzy, jak pokazują badania, coraz częściej nie są zauważani. Na co dzień, z powodu przemęczenia i dolegliwości, nie dostrzegamy wielu wartościowych rzeczy, w tym chociażby doświadczenia i umiejętności tych kandydatów. Chcemy zmienić sposób myślenia o tych osobach, pokazując, że ich doświadczenie jest niezwykle cenne i nie powinno być pomijane ze względu na wiek. Dążymy do tego, by minimalizować wpływ tych dolegliwości, które przeszkadzają nam w pełnym docenieniu otaczających nas wartości – mówi Michał Członkowski Kierownik Marketingu URSAPHARM Polska.

W centrum Warszawy, na Rondzie ONZ, w pobliżu największych biurowców powstaje unikatowy mural o powierzchni 600 m², wykorzystujący technologię motion. Dzięki zastosowaniu specjalnych projektorów odbiorcy dowiedzą się, jak ogromne znaczenie dla naszego życia mogą mieć sprawne oczy. Dynamiczne „dzieło” w ciągu najbliższego miesiąca ma przyciągnąć uwagę ponad 1 300 000 osób. Mural, będący centralnym elementem kampanii, ma za zadanie nie tylko zaskakiwać swoją formą, ale także skłaniać do refleksji nad uprzedzeniami wobec starszych kandydatów na rynku pracy.

Dodatkowym kanałem dotarcia do osób odpowiedzialnych za rekrutację będzie biznesowa platforma społecznościowa LinkedIn, rzadko wykorzystywana w działaniach kampanijnych. Do współpracy zaprosiliśmy ekspertów, którzy przy pomocy dedykowanego filtra dodającego lat, wcielą się w sytuację osób 50+ na rynku pracy. Ta forma przekazu ma na celu przyciągnięcie uwagi i zachęcenie do refleksji nad nieświadomymi i nieuzasadnionymi uprzedzeniami rekruterów wobec starszych kandydatów.

Kampania obejmuje także szereg działań outdoorowych – materiały pojawią się na tzw. City Lightach na przystankach autobusowych usytuowanych w okolicach biurowców, co pozwoli dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Przewidziane są również działania z influencerami, którzy swoim zaangażowaniem pozwolą dotrzeć z przekazem do różnych grup wiekowych. Oprócz aktywności w przestrzeni miejskiej i mediach społecznościowych, kampania będzie wspierana intensywnymi działaniami media relations, mającymi na celu zainteresowanie mediów tradycyjnych i cyfrowych tematem wykluczenia zawodowego oraz promowanie wartościowych praktyk rekrutacyjnych, bezpośrednią współpracą z firmami rekrutacyjnymi, skupioną wokół poradników, w jaki sposób dostrzegać potencjał kandydatów, niezależnie od ich wieku, a także współpracą z organizacjami senioralnymi.

Twoje Spojrzenie Ma Znaczenie to trwająca od kilku lat kampania edukacyjna, zwracająca uwagę na dbałość o narząd wzroku.

 

źródło: informacje prasowe