Lista kontaktów to skarb w e-commerce

Posiadanie własnej listy adresowej czyni e-biznes niezależnym i samowystarczalnym.

E-mail marketing to forma marketingu bezpośredniego wykorzystująca pocztę elektroniczną jako narzędzie komunikacji. W dobie stale rosnącej popularności social media e-mail marketing nie traci na popularności, choć mogłoby wydawać się, że fanpage na Facebooku, czy konto na Twitterze w zupełności zaspokoja potrzebę komunikacji z klientami w internecie. Tymczasem jest inaczej. Według raportu Interaktywnie.com „Email Marketing 2014”, korzystanie z poczty elektronicznej deklaruje 97% użytkowników, w porównaniu z 84% wskazań na social media. 70% użytkowników korzysta z poczty codziennie. Dla social media ta wartość wynosi 50%. W czasach królowania Facebooka e-mail marketing jest niedoceniany. Tymczasem dobrze przeprowadzona kampania e-mail marketingowa ma wiele zalet, takich jak: bardzo niskie koszty dotarcia do klientów, łatwość w kontrolowaniu efektów czy możliwość skierowania jej na precyzyjnie wybraną grupę odbiorców.

– Jeśli opieramy swój biznes o stronę internetową musimy mieć własną listę mailingową. Tylko ona uniezależnia nas od przyszłych, trudnych do przewidzenia zachowań gigantów typu Google, Facebook, którzy dostarczają ruch na stronie. Posiadanie własnej listy adresowej czyni twój biznes niezależnym i samowystarczalnym – przekonuje Michał Trziszka, dyrektor zarządzający Cal.pl.

By zacząć działania e-mail marketingowe, należy zbudować listę mailingową. Dzięki niej można przestać martwić się optymalizacją strony pod kątem wyszukiwarek, ponieważ dysponujemy, wartościową listą potencjalnych klientów. Adresy e-mail na liście stanowią istotny potencjał sprzedażowy, należą bowiem do osób już zainteresowanych ofertą i czekających na informacje o nowościach oraz promocjach.

Podstawą budowy listy mailingowej jest bardzo prosty, a niezwykle skuteczny zabieg – formularz kontaktowy na stronie internetowej. Dzięki niemu klient będzie mógł skontaktować się w łatwy sposób, a przy okazji zostawi swój kontakt e-mailowy. Sposobem na zdobycie kontaktów do zainteresowanych osób może być też Landing page. Najczęściej użytkownicy trafiają na nią po kliknięciu w banner, mailing, link sponsorowany lub inny link reklamowy. Landing page jest rozszerzeniem treści znajdującej się w reklamie. Głównym celem landing page jest rejestracja nowego użytkownika.

Innym, prawdopodobnie najskuteczniejszym sposobem na pozyskanie nowych klientów, jest stworzenie interesującego, związanego z tematyką strony poradnika lub kursu, podzielonego na fragmenty, które użytkownik otrzymywał będzie co pewien czas. Oczywiście jedynym sposobem by otrzymać dany materiał jest zapisanie się na listę adresową.

Dobrym sposobem na powiększenie listy i zaangażowanie społeczności wokół firmy, jest prowadzenie newslettera. Jest to okresowo wydawany biuletyn, wysyłany na pocztę elektroniczną, zawierający informacje branżowe jak i informacje o nowych produktach i usługach.

– Eksperci od internetowego biznesu przekonują, że nawet jeśli wszystko stracisz, zbankrutujesz, ale jeśli zostanie ci sprawdzona lista mailingowa, to odbudujesz e-biznes bardzo szybko. To pokazuje, jak ważna jest rola rzetelnie tworzonej listy mailingowej w dzisiejszej gospodarce – podsumowuje Michał Trziszka.

Źródło: Informacja prasowa.