Firma KONTEL, wiodący dystrybutor nowoczesnych systemów telekomunikacyjnych, wprowadza do oferty innowacyjny smartfon dla personelu medycznego, integrujący funkcjonalność, wytrzymałość i ergonomię – tak aby codzienna praca pielęgniarek i lekarzy na dyżurze szpitalnym była jak n ajwydajniejsza.
Zamysł tego medycznego smartfona zawiera się w jego nazwie, gdyż z angielskiego „Myco” to skrót od my companion, a więc mój towarzysz. Ideą urządzenia jest asystowanie personelowi medycznemu w każdym momencie dnia, pozwalając na dostęp do informacji o pacjentach, obsługę alarmów, prowadzenie rozmów czy przesyłanie informacji innym pełniącym dyżur osobom.
– Rzut oka na specyfikację smartfona Ascom Myco wystarczy, aby śmiało określić go jako telefon do zadań specjalnych. Pielęgniarki i lekarze regularnie dezynfekują ręce, aby nie przenosić bakterii, a tymczasem na swoich telefonach mają ich mnóstwo. Ascom Myco można odkażać regularnie, został zbudowany z myślą o środowisku szpitalnym. Jest odporny na upadki, ma ergonomiczny kształt, 3.5-calowy ekran oraz unikalny wyświetlacz górny informujący pielęgniarkę o rodzaju alarmu, bez konieczności wyjmowania smartfona z kieszeni fartucha. W połączeniu z dedykowanym oprogramowaniem Ascom Unite oraz otwartym środowiskiem systemu Android to profesjonalne narzędzie usprawniające pracę w szpitalach, przychodniach czy prywatnych klinikach – ocenia Marek Wiśniewski, prezes zarządu KONTEL, wyłącznego dystrybutora marki Ascom w Polsce.
Ascom Myco pozwala zaoszczędzić czas potrzebny na pokonywanie wielu kilometrów szpitalnych korytarzy. Integracja z centralnym systemem informatycznym sprawia, że informacje o pacjentach oraz alarmy związane ze stanem zdrowia osób znajdujących się pod opieką danej pielęgniarki trafiają wprost na jej smartfona, co znacznie ogranicza możliwość przeoczenia pilnego wezwania i służy budowaniu relacji z pacjentem. Alarmy mają przypisane różne priorytety i oznaczane są hasłowo, aby wymusić konkretną, szybką reakcję, np. po wyświetleniu komunikatu „zatrzymanie akcji serca”.
O bsługa smartfona jest intuicyjna i prosta. Wystarczy jedno kliknięcie, aby wyświetlić bieżące statusy i informacje o przypisanych pacjentach. Urządzenie komunikuje się z użytkownikiem na wiele sposobów – dźwiękowo, tekstowo, kolorystycznie i wibracyjnie, angażując wszystkie zmysły pielęgniarki, pozwala błyskawicznie podjąć określone pilnością statusu działanie. Producent wyposażył smartfona Myco w skaner kodów kreskowych w technologii 1D i 2D oraz specjalnie zaprojektowany mocny klips do przytwierdzenia urządzenia w kieszeni fartucha.
Warto też zwrócić uwagę na integrację urządzenia z wieloma różnymi środowiskami, jak choćby systemem informacji szpitalnej, specjalistycznym oprogramowaniem medycznym, systemami RTLS, aplikacjami Android oraz platformami MDM, takimi jak fabrycznie zainstalowany Ascom Device Manager, służący do zarządzania wszystkimi smartfonami w obrębie danej placówki medycznej. Ponadto Ascom Myco może działać jako zwykły telefon wewnętrzny szpitalnej centrali telefonicznej, poprzez sieć Wi-Fi.
Więcej informacji: www.ascommyco.com/pl
Źródło: Informacja prasowa