Linksys, lider w branży rozwiązań sieciowych dla domów oraz małych i średnich firm ma przyjemność poinformować, że sprzedał już 100 milionów routerów przewodowych i bezprzewodowych na całym świecie. Linksys przedstawił swój pierwszy router w grudniu 1999 r – był to model BEFSR41. Router ten zrewolucjonizował sposób w jaki konsumenci łączą się z Internetem w domu. Dzisiaj, po 16 latch, w których 60 różnych modeli Linksys łączyło setki milionów ludzi z Internetem, Linksys sprzedał swój 100 milionowy router.
“Sprzedaż 100 000 000 egzemplarza jest powodem do świętowania,” powiedział Mike Chen, wiceprezes ds. zarządzania produktem Linksys. “Fakt, że routery osiągnęły poziom sprzedaży porównywalny ze smartfonami, odtwarzaczami MP3, konsolami, tabletami oraz czytnikami e-Book pokazuje, jak ważne stało się udostępnianie połączenia z Internetem. Gdy Linksys zaprezentował pierwszy router dla użytkowników domowych na targach Comdex w 1999 roku, nie spodziewaliśmy się, że będzie on pełnił tak ważną rolę w każdym z domów.”
Według prognoz firmy badawczej IDC, w 2017 konsumenci na całym świecie będą korzystać z 9,8 mld urządzeń z obsługą łączności bezprzewodowej. Routery na przestrzeni ostatnich 16 lat ewoluowały, począwszy od routerów przewodowych do routerów bezprzewodowych, pracujących w różnych standardach – Wireless-B, Wireless-G, Wireless-N, oraz Wireless-AC wraz z technologiami Triband oraz MU-MIMO, które firma Linksys planuje zaprezentować w ciągu kilku tygodni. Linksys był częścią każdego z etapów ewolucji urządzeń sieciowych dla domu.
Linksys będzie prowadzić globalną kampanię, nazwaną “Link Your World”, która pomoże w edukacji ludzi na temat wartości i znaczenia dostępu do Internetu w życiu codziennym, w pracy i w podróży. Firma planuje uruchomienie interaktywnych programów i konkursów na stronie Linksys.com oraz na portalach społecznościowych, jak również ścisłą współpracę ze sprzedawcami detalicznymi oraz dystrybutorami. Dodatkowo firma Linksys prowadzi rozmowy z Departamentem USA U.S.A oraz innymi jednostkami administracyjnymi, które dotyczą możliwości dystrybucji routerów bezprzewodowych na Kubie, co pomogłoby w likwidowaniu przeszkód finansowych i technologicznych, które blokują rozwój dostępu do sieci w tym kraju. Firma planuje wziąć czynny udział w popularyzacji Internetu na Kubie poprzez prowadzenie globalnej kampanii “Link Your World”.
“Cieszymy się z naszego osiągnięcia, ale musimy też pamiętać, że nasza praca nie jest jeszcze skończona. Zaczynając kampanię „Link Your World” postawiliśmy sobie za cel usprawnienie komunikacji pomiędzy mieszkańcami Kuby a resztą świata,” powiedział CEO, Chet Pipkin. “Istnieje szansa na rozwój łączności z Internetem na Kubie. Wierzymy, że ostatnie zmiany w polityce sprawią, że nasz wysiłek będzie opłacalny. Cieszymy się z możliwości współpracy z naszymi partnerami branżowymi oraz urzędnikami państwowymi.”
Źródło: Informacja prasowa