Najważniejsze informacje:
- Cisco pogłębia partnerstwo z Microsoft o dwa nowe produkty certyfikowane dla Microsoft Teams, aby rozszerzyć interoperacyjność swojego portfolio sprzętu i oprogramowania do współpracy.
- Klienci będą mieli większy wybór i elastyczność w pracy, dzięki możliwości uruchomienia Microsoft Teams Rooms na urządzeniach Cisco Board Pro.
- Dodatkowo, użytkownicy otrzymają możliwość obsługi technicznej na żywo dzięki Webex Contact Center dla Microsoft Teams.
Cisco wchodzi na nowy poziom współpracy z Microsoft na rzecz lepszego doświadczenia użytkowników korzystających z oprogramowania od obu producentów. Wspólne działania zostały ogłoszone podczas konferencji Microsoft Ingnite w październiku minionego roku. Jednym z efektów wspólnej wizji jest wprowadzenie Microsft Teams do technologii Cisco – firma ogłosiła dwa nowe certyfikaty, których spełnienie pomogło Cisco zapewnić jeszcze lepszą jakość komunikacji użytkownikom na różnych platformach. Cisco Board Pro jest teraz certyfikowany do uruchamiania Microsoft Teams Rooms natywnie na urządzeniu, a Webex Contact Center jest ściśle zintegrowany z Microsoft Teams.
Rozszerzenie interoperacyjności sprzętu i oprogramowania Cisco umożliwia klientom korzystanie z połączonych rozwiązań, które można dostosować do konkretnych potrzeb. Wobec ogromnych oczekiwań rynku w zakresie elastycznej współpracy, partnerstwo to zapewnia rozwiązania usprawniające hybrydową współpracę z dowolnego miejsca.
„W dzisiejszej erze pracy hybrydowej niezbędne jest zapewnienie wieloplatformowych doświadczeń, które oferują większy wybór, elastyczność i bezproblemowe zaangażowanie klientów” – powiedział Jeetu Patel, wiceprezes i dyrektor generalny działu Security & Collaboration w Cisco. „Nasze partnerstwo z Microsoft jest ukłonem właśnie w tym kierunku. Chcemy umożliwiać klientom Cisco i Microsoft angażowanie się w prawdziwie bezproblemową współpracę”.
„Jesteśmy zaangażowani we wspólne wprowadzanie na rynek wiodącego sprzętu i oprogramowania do współpracy, aby dać naszym klientom wybór” – powiedział Albert Kooiman, starszy dyrektor ds. inżynierii i certyfikacji partnerów w Microsoft. „To ogłoszenie oznacza dla nas kamień milowy w szybkim wprowadzaniu tego na rynek wspólnie z Cisco”.
Certyfikacja Microsoft Teams Rooms dla Cisco Board Pro
Coraz więcej osób decyduje się na pracę hybrydową. W związku z tym działy IT stają przed wyzwaniem zarządzania różnymi platformami i narzędziami do obsługi spotkań – brak synchronizacji może skutkować chaosem w zespołach, a co za tym idzie – gorszą wydajnością pracy. Cisco Board Pro jest pierwszym urządzeniem Cisco Rooms, które zostało oficjalnie certyfikowane dla Microsoft Teams, a modele 55- i 75-calowe można skonfigurować, aby domyślnie korzystały z Teams Rooms. Dzięki temu klienci mogą skorzystać z cyfrowego miejsca pracy w ramach Microsoft Teams za pomocą dedykowanego sprzętu do wideokonferencji Cisco.
Korzyści dla klientów obejmują m.in.:
- Zaawansowane funkcje współpracy zasilane przez AI: po raz pierwszy możliwości AI Cisco można wykorzystać w spotkaniach przez Teams. Obejmują one najwyższą jakość wideo, „inteligencję” w zachowaniu kamery i technologie usuwania szumów.
- W pełni funkcjonalne spotkania: klienci mogą dołączać do bogatych w funkcje spotkań Teams i Webex na tym samym urządzeniu z ekranu głównego Teams Rooms – bez konieczności ponownego uruchamiania lub rekonfiguracji.
- Uproszczone zarządzanie urządzeniami: administratorzy IT mogą zarządzać Board Pro w Microsoft Teams Admin Center i nowym Teams Rooms Pro Management Portal, a także korzystać z dodatkowych możliwości zarządzania urządzeniami i analityki przestrzeni roboczej w Cisco Control Hub i Cisco Spaces.
Webex Contact Center certyfikowany do integracji z Microsoft Teams
Oczekiwania klientów dotyczące jakości doświadczenia w czasie rzeczywistym wymagają wzmocnienia komunikacji pomiędzy front-office i back-office. W tym celu nowe rozwiązanie Webex Contact Center dla Microsoft Teams upraszcza współpracę między agentami a ekspertami w danej dziedzinie i uwalnia wiedzę w całej organizacji, aby stworzyć połączone, płynne doświadczenie dla klientów.
Korzyści dla klientów obejmują m.in.:
- Rozszerzone możliwości współpracy: integracja Teams dla Webex Contact Center zapewnia użytkownikom narzędzia do szybkiego łączenia się ze specjalistami za pośrednictwem aplikacji Teams oraz kierowania klientów do tychże za pomocą Teams. Zmniejsza to wysiłek klientów i pomaga im szybko uzyskać potrzebne odpowiedzi.
- Funkcje scentralizowanego zarządzania: integracja ta zapewnia również interoperacyjność połączeń, usługi katalogowe, podgląd dostępności, scentralizowane zarządzanie, funkcje administracyjne i inne.
Dalszy rozwój partnerstwa Cisco i Microsoft
Kolejne urządzenia z serii Cisco Collaboration ma otrzymać certyfikację Teams w tym roku. W planach znajduje się certyfikację dla Cisco Room Bar i Room Kit Pro w połowie 2023. Room Kit EQ jako natywne rozwiązanie Teams Room, Cisco Desk Pro, uruchamiający natywny Teams Display lub doświadczenie Teams Rooms, oraz Cisco Room Navigator, obsługujący natywną aplikację Teams Panel do planowania pokoju, zostaną certyfikowane również w połowie 2023 roku. Cisco uzyskało już certyfikację Teams dla kilku popularnych urządzeń peryferyjnych do pracy hybrydowej – kamery internetowej Cisco Desk Camera 4K USB, bezprzewodowych zestawów słuchawkowych Bluetooth® Cisco Headset 720 Series oraz przewodowych zestawów słuchawkowych Cisco Headset 320 Series.
Źródło: Informacje prasowe