Telefony stacjonarne grają pierwsze skrzypce w biurze

Konsumenci coraz częściej wybierają połączenia z komórek, jednak w biznesie to nadal telefony „na kablu” grają pierwsze skrzypce. Świadczy o tym fakt, że aż 23,8% firm i placówek, takich jak banki, lobby hotelowe czy ogólnie rozumiany sektor publiczny korzysta z telefonów stacjonarnych, wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej z 2021 r. Ten sam raport obrazuje również główne przyczyny korzystania z telefonów nabiurkowych – respondenci wskazują, że ułatwiają one funkcjonowanie firmy (35,2%), połączenia, które wykonują za ich pomocą, wyróżniają się lepszą jakością, niż te z komórki (13,5%), a posiadanie numeru stacjonarnego zwiększa wiarygodność organizacji (28,7%).

Telekomunikacja jest jeszcze łatwiejsza

Telefony z pokrętłem do wybierania numeru, nie sprawdzą się już w biurze – chyba że jako element dekoracyjny. Urządzenia do telekomunikacji na miarę tych czasów mogą oferować technologie eliminujące hałas takie jak Acoustic Fence i NoiseBlockAI. Najnowsze telefony biurkowe są wyposażone w łączność Wi-Fi, co oznacza, że można z nich łatwo korzystać z dala od biurowej sieci ethernet. Pracownicy mogą nawet skonfigurować swoje telefony do pierwszego użycia za pośrednictwem sieci Wi-Fi. Dodatkowo, dzięki funkcji Bluetooth, użytkownicy mają okazję, aby w bardzo intuicyjny sposób podłączyć zestaw słuchawkowy lub głośnikowy, co pozwala im na elastyczną pracę.

Ten rynek wciąż ewoluuje

Nadal wiele firm korzysta z telefonów stacjonarnych, a wynika to z faktu, że wciąż znaczna liczba pracowników woli używać nabiurkowych telefonów do wykonywania połączeń ze względu na ich niezawodność i czystość dźwięku. O zainteresowaniu telefonami stacjonarnymi świadczy również fakt, że aż 78% organizacji planuje inwestycje w telefony biurkowe, aby umożliwić swoim pracownikom bardziej produktywną pracę – wynika z badania Poly „Preparing for the future of work”. Na rosnące zapotrzebowanie na te urządzenia ma również wpływ ich stosunkowo niski koszt, długi okres żywotności rozwiązania oraz łatwa instalacja. Należy jednak zauważyć, że odpowiadając na potrzeby klientów, te rozwiązania do komunikacji również ewoluowały.

Telefony stacjonarne Poly Edge serii E mogą być sparowane przez Bluetooth z komórkami, co pozwala użytkownikom korzystać ze zintegrowanych funkcji blokowania szumów połączeń przychodzących ze smartfonów. Ta funkcjonalność może całkowicie zmienić „zasady gry” szczególnie przy tworzeniu bezproblemowego doświadczenia komunikacyjnego – umożliwiając pracownikom pełen komfort podczas wykonywania służbowych obowiązków bez względu na to, gdzie się znajdują” – komentują Jakub Abramczyk, Sales Director Eastern Europe w firmie Poly. „Istnieją także dodatkowe innowacje – takie jak technologia NFC, która umożliwia szybką i bezprzewodową komunikację pomiędzy dwoma urządzeniami. Telefony stacjonarne nadal pozostają ważnym ogniwem komunikacji organizacji, dlatego tak ważne staje się wybranie urządzeń, które sprostają wymaganiom pracowników oraz będą realnym wsparciem w codziennej pracy” – dodaje ekspert.

Telefony na kablu nie są już tak „obecne” w życiu konsumentów, jak jeszcze 20, czy 30 lat temu – jednak nadal pełnią kluczową funkcję w biznesie. Te urządzenia znacznie ułatwiają proces komunikacji, szczególnie w tych krytycznych momentach, kiedy potrzebna jest sprawna reakcja. Telefony stacjonarne, które są wyposażone w najnowsze technologie na miarę „nowej rzeczywistości” – mogą znacznie podnieść komfort pracy oraz usprawnić działanie całej organizacji.

 

Źródło: Informacje prasowe