Prestiżowy dziennik brytyjski Financial Times ponownie, już po raz drugi, opublikował na swych łamach ranking 300 europejskich firm, które najlepiej radzą sobie z redukowaniem emisji gazów cieplarnianych. Wśród wymienionych firm znów znalazła się także firma rodzinna Kärcher – globalny lider w dostarczaniu technologii czyszczenia. Od 2022 roku firmie udało się osiągnąć całkowitą neutralność klimatyczną wszystkich swoich fabryk na świecie. A koncern nie powiedział jeszcze w tym temacie ostatniego słowa.
Podobnie jak w edycji inauguracyjnej – w 2021 roku, na liście znalazły się firmy, które w ciągu pięciu lat – tym razem 2015-2020 – osiągnęły największą redukcję intensywności emisji gazów cieplarnianych.
Firma od lat działa – i to w wielu obszarach – by chronić cenne zasoby środowiska naturalnego. W opublikowanym w tym roku raporcie dotyczącym tej kwestii znalazło się szereg osiągnięć z zakresu ekologii i dbania o środowisko. Kluczową rolę gra wykorzystanie w urządzeniach materiałów pochodzących z recyklingu:
„Kluczowym elementem naszych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju jest stosowanie większej ilości materiałów pochodzących z recyklingu” – wyjaśniał Hartmut Jenner, Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu. „Tylko w naszych urządzeniach wysokociśnieniowych elementy wykonane z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu są już stosowane w ponad 100 wariantach urządzeń”.
Ponadto, Kärcher dostosowuje fabryki i procesy, aby w jeszcze większym stopniu oszczędzać zasoby naturalne. Przykładowo, 75% zakupów materiałów do produkcji we wszystkich fabrykach Kärcher na świecie dokonywanych jest od dostawców regionalnych (odległość do zakładu produkcyjnego poniżej 1000 km). Zmniejsza to odległości transportowe i minimalizuje emisję CO2.
Kärcher nadal koncentruje swoje zaangażowanie społeczne na tematach utrzymania wartości, higieny, środowiska i zasobów, a także społeczeństwa. W 2020 roku Kärcher udzielił pomocy w przypadku katastrof lub wsparł organizacje non-profit urządzeniami lub wiedzą ekspercką w sumie 445 razy. Podczas pandemii COVID 19 firma regularnie przekazywała maski, sprzęt ochronny, środki czyszczące i dezynfekujące, a także wspierała w zakresie technologii czyszczenia.
Od 2011 roku firma przekazała organizacji 1080 urządzeń czyszczących w 38 krajach, ułatwiając w ten sposób codzienną pracę w Wioskach Dziecięcych. W ramach programu sponsoringu kulturalnego, Kärcher wyczyścił również ostatnio posadzkę w Katedrze w Kolonii oraz w wpisanym na listę światowego dziedzictwa UNESCO Pałacu Fontainebleau we Francji.
Kärcher jako firma zdaje sobie sprawę ze swoich zobowiązań wobec społeczności w której działa i wobec przyszłych pokoleń. Takie podejście przyświeca firmie, która konsekwentnie realizuje swoje ambitne cele.
Źródło: Informacje prasowe