Sonos ogłasza S.A.N.T.A Index i szuka odpowiedzi na pytanie: kiedy zaczyna się sezon świąteczny?

Jingle Waves czy Jingle Bells? Sonos S.A.N.T.A Index wyznaczy początek świątecznego sezonu

 Kiedy tak naprawdę zaczyna się sezon świąteczny? To pytanie od zawsze wzbudza kontrowersje, dlatego Sonos postanowił rozstrzygnąć wszelkie spory. W tym celu powstał wyjątkowy algorytm S.A.N.T.A (Seasonal Audio Noise Tracking Aggregator), który przeanalizuje dane dotyczące świątecznych filmów oraz piosenek z 23 krajów, w tym z Polski.

 Internet od lat toczy spór o to, kiedy należy zacząć przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia. Jednym zależy na jak najdłuższym zatrzymaniu jesieni, drudzy z niecierpliwością wypatrują pierwszych świątecznych gadżetów i słodyczy w supermarketach. Przyjęło się, że mieszkańcy USA często zamieniają haloweenowe dekoracje na bożonarodzeniowe ozdoby już na początku listopada, jednak prawdziwe szaleństwo zaczyna się po Święcie Dziękczynienia. W Europie moment kulminacyjny wyznacza początek adwentu i Mikołajki. Czy aby na pewno?

Świąteczny nastrój to dobry nastrój

Sonos postanowił pozyskać dowody na to, kiedy tak naprawdę budzi się w nas świąteczny nastrój. W internetowej przestrzeni wyszukiwań, odsłuchań i udostępnień, przepastnej niczym worek z prezentami Świętego Mikołaja, Sonos będzie śledził poziom „Jingle Waves”, czyli świątecznych fal dźwiękowych i filmowych. Dowiemy się czy na całym świecie tak samo kochamy klasyki, takie jak „Kevin Sam w Domu”. A może w Polsce królować będą “Listy do M.?” Kiedy z naszych głośników po raz pierwszy rozbrzmiewa nieśmiertelne „Last Christmas”? Te informacje pozwolą określić dokładny moment, w którym Święta stają się najważniejszym tematem w poszczególnych krajach. Będzie to oficjalny sygnał dla wszystkich, którzy nie mogą doczekać się dekorowania mieszkań, przystrajania choinki i pieczenia pierniczków.

– Niezależnie od tego, w jaki sposób spędzamy Święta, jest to czas, który sprawia, że czujemy się bardziej radośni i nostalgiczni, chcemy być bliżej siebie. Piosenka potrafi przywołać piękne wspomnienie o dekorowaniu ciasta z rodziną, a świąteczny film co roku wzrusza tak samo. Tym razem chcieliśmy nie tylko pomóc użytkownikom poczuć prawdziwie świąteczną atmosferę, oferując im dostęp do ulubionych treści o tej tematyce. Chcemy także odpowiedzieć na odwieczne pytanie: kiedy jest właściwy moment, aby podkręcić poziom dźwięku, gdy z głośników leci świąteczny hit? – powiedział Pete Pedersen, wiceprezes ds. marketingu w Sonos.

Święty Mikołaj patrzy

Sonos S.A.N.T.A Index analizuje częstotliwość, z jaką użytkownicy wyszukują i odtwarzają pięć najpopularniejszych świątecznych piosenek i filmów w aplikacji Sonos w każdym z 23 krajów biorących udział w projekcie – od Stanów Zjednoczonych, Kanadę i Meksyk, po Wielką Brytanię, Holandię, RPA, Kolumbię, Australię i Polskę. W połączeniu z innymi wskaźnikami, w tym z głośnością i sentymentem, Indeks generuje codzienny wynik „Jingle Waves” w skali od 0 (brak świątecznej radości) do 100 (maksymalna radość). Oficjalny początek sezonu świątecznego zostanie wyznaczony w momencie, gdy „Jingle Waves” w każdym kraju osiągnie punkt kulminacyjny, czyli wartość 50.

Słuchacze decydują

Słuchacze mają największy udział w rozstrzygnięciu debaty. To dzięki używaniu aplikacji i głośników Sonos mogą zdecydować o tym, na jakim poziomie będzie S.A.N.T.A Index w ich kraju. Aby uzyskać więcej informacji i być na bieżąco ze statusem „Jingle Waves” zapraszamy do odwiedzenia strony holiday.sonos.com i śledzenia na bieżąco konta @sonos oraz hasztagu #SANTAIndex.

 O firmie Sonos

Sonos (Nasdaq: SONO) to jedna z czołowych marek specjalizujących się w doświadczeniach dźwiękowych. Firma stworzyła pierwsze bezprzewodowe urządzenia domowe multi-room audio, a dzięki jej innowacjom użytkownicy mają dostęp do swoich ulubionych treści oraz zyskują nad nimi pełną kontrolę. Sonos znany jest z zapewniania niezrównanych doświadczeń dźwiękowych, przemyślanego designu wpasowującego się w każdy dom, a także prostoty użytkowania i otwartości swojej platformy. Sonos sprawia, że każdy może uzyskać dostęp do całej gamy treści dźwiękowych. Siedziba firmy zlokalizowana jest w Santa Barbara w Kalifornii.

 

 

Źródło: Informacje prasowe