Firma Razer™, światowy lider w produkcji zintegrowanych urządzeń oraz oprogramowania dla graczy, wspólnie z Sensics™ – liderem w dziedzinie VR, ogłosiła dzisiaj, iż do projektu Open Source Virtual Reality (OSVR) dołączyli kolejni partnerzy.
Począwszy od nagrodzonego debiutu podczas CES 2015, do projektu OSVR dołączyło aż 13 nowych organizacji, w tym Jaunt, pionier w rozwiązaniach VR na potrzeby filmu. Kolejne firmy prowadzą rozmowy z Razerem i Sensics.
„Tak wspaniałe przyjęcie OSVR przekroczyło nasze najśmielsze oczekiwania, a od momentu ogłoszenia projektu na CES wciąż otrzymujemy kolejne zapytania od firm zainteresowanych partnerstwem.” – komentuje Min-Liang Tan, współzałożyciel oraz CEO Razer. „Współpraca firm, które do tej pory stworzyły mnóstwo wspaniałych rozwiązań w dziedzinie VR zaowocuje szybszą popularyzacją wirtualnej rzeczywistości i poprawą doświadczeń użytkowników.”
OSVR ma na celu stworzenie nowego standardu zarówno w sferze pracy deweloperów, jak i doznań użytkowników. Razer oraz Sensics wspierają projekt tworząc OSVR Hacker Dev Kit, urządzenie oraz oprogramowanie ułatwiające tworzenie rozwiązań opartych o wszystkie technologie wykorzystywane w VR.
Nowi członkowie projektu OSVR:
3DRudder – kontroler umożliwiający nawigację 3D za pomocą ruchu stóp. Dzięki temu rozwiązaniu użytkownicy mogą poruszać się po wirtualnych światach w najbardziej intuicyjny sposób.
Cyberith – twórcy Virtualizera, urządzenia umożliwiającego użytkownikom swobodne poruszanie się podczas eksploracji wirtualnego uniwersum.
Impulsonic – twórcy przestrzennych systemów audio wykorzystywanych przez VR oraz gry. Flagowy produkt Impulsonic to Phonon to system authoringu efektów przestrzennych, takich jak reverb, oraz pozycjonowania i modelowania dźwięku 3D.
Jaunt – wiodący deweloper profesjonalnych zestawów do nagrywania i odtwarzania realistycznych i w pełni stereoskopowych materiałów VR.
Lucidscape – to producent nowego silnika symulacji 3D, który umożliwi budowę sieci niezależnych, połączonych ze sobą wirtualnych światów.
Pixel Titans – to niewielki zespół zaangażowany w prace nad grą STRAFE®, która ma się stać „najbardziej realistycznym shooterem z roku 1996”. Zaangażowaniu Pixel Titans w OSVR przyświeca idea stworzenia powszechnie dostępnego systemu VR.
SoftKinetic® – dzięki swojej technologii DepthSense® umożliwia interakcje z wirtualnymi światami za pomocą naturalnych ruchów dłoni. Rozwiązanie to wykorzystuje kamerę 3D i middleware umożliwiający stworzenie pełnej siatki dłoni bez konieczności dotykania skanera.
Sonic VR – autorzy urządzeń oraz oprogramowania do renderowania obiektowego dźwięku 3D (wokół obiektu, poniżej/powyżej obiektu, z głębi). Sonic VR udostępni zestawy deweloperskie do wykorzystania z urządzeniami peryferyjnymi oraz zapewni wsparcie podczas integracji z OSVR.
Tactical Haptics – firma pracuje nad komercjalizacją dotykowych kontrolerów do gier, które oferują wrażenia dotykowe znacznie bardziej realistyczne niż standardowe wibracje. Firma wierzy, że jest to jeden z kluczowych elementów, których brakuje na obecnym rynku VR.
Tammeka Games – deweloper pracujący nad Radial-G: Racing Revolved, arkadową grą wyścigową sci-fi dedykowaną systemom VR. Premiera pełnej gry Radial-G odbędzie się na Steamie już w maju, na krótko przed czerwcową premierą Hacker Development Kit w 2015.
VisiSonics – to lider w dziedzinie precyzyjnie pozycjonowanego, uprzestrzennionego dźwięku 3D do wykorzystania zarówno w grach i filmach opartych na wirtualnej lub rozszerzonej rzeczywistości.
VR Bits – to studio kreatywne, specjalizujące się w tworzeniu treści na potrzeby VR. Do projektu OSVR wniesie wiedzę z zakresu projektowania gier oraz wsparcie doświadczonych twórców angażujących wirtualnych treści.
VR Union – to stworzona przez autorów zestawu DK1 upgrade firma produkująca urządzenia VR dedykowane rozwiązaniom biznesowym.
Źródło: Informacja prasowa