Blender 3.0 Beta – AMD zapewnia wsparcie dla kart graficznych

W grudniu powinna pojawić się nowa wersja programu Blender – 3.0. Chcąc zapewnić od samego początku wsparcie użytkownikom tego potężnego narzędzia do tworzenia w 3D firma AMD już dziś udostępniła dedykowany sterownik beta z obsługą najnowszych układów graficznych AMD. Zespół AMD współpracował z zespołem Blender, aby poprawić wsparcie dla renderingu w oparciu o GPU przy wykorzystaniu otwartego AMD HIP (Heterogeneous-computing Interface for Portability) oraz języka kernela, które umożliwią użytkownikom kart graficznych AMD uzyskanie pełnego wykorzystania wszystkich ulepszeń silnika Blender Cycles X.

 HIP zaprojektowano tak, aby umożliwić deweloperom tworzenie przenośnych aplikacji dla układów graficznych AMD i NVIDIA na bazie jednego kodu. Dzięki temu HIP pozwala deweloperom pracującym z Cycles pisać jeden zestaw instrukcji renderujących i uruchomiać je na wielu urządzeniach. Rozwiązanie to też pozwala na łatwą migrację z istniejącego kodu CUDA.

 Jest to potwierdzenie trwającej współpracy pomiędzy AMD i Blender, która przekłada się na dalsze wsparcie Blender Development Fund oraz wkład w rozwijaniu kodu programu, aby poprawić możliwości jego użytkowników oraz ulepszyć jakość pracy. Więcej informacji na temat dzisiejszego wydania można znaleźć na blogu AMD – https://gpuopen.com/blender-cycles-amd-gpu/

Źródło – informacje prasowe