Reima rzuca wyzwanie dzieciom na całym świecie, by spędziły milion godzin w ruchu.

Wzrost i rozwój dzieci wymaga ruchu. Badania przeprowadzone przez Active Healthy Kids Global Alliance (www.activehealthykids.org) wskazują, że znaczna liczba dzieci na świecie nie jest wystarczająco aktywna fizycznie. W Polsce tylko co trzecia młoda osoba pozostaje aktywna w zalecanym przez Światową Organizację Zdrowia stopniu. Chociaż wzrasta liczba dzieci biorących udział w zorganizowanych zajęciach fizycznych, a programy aktywujące do ruchu przynoszą dobre rezultaty, potrzebna jest zmiana w sposobie spędzania czasu wolnego i wprowadzanie zdrowych nawyków związanych z aktywnością fizyczną przez rodziny.

ReimaGO!
Wyzwanie zachęcenia jak największej liczby dzieci i ich rodziców do ruchu podjęła fińska marka odzieżowa Reima, która od dawna motywuje dzieci do aktywności fizycznej za pośrednictwem systemu ReimaGO. Jest to połączenie czujnika aktywności i darmowej aplikacji mobilnej – zaprojektowanych wspólnie z Suunto, wiodącą firmą na rynku zegarków sportowych – oraz odzieży outdoorowej na każdą pogodę. Czujnik mierzy intensywność oraz czas aktywności dziecka, a zgromadzone dane synchronizowane są z telefonem, na którym aktywowana została aplikacja. Ruch zamieniany jest na punkty energii, dzięki którym dziecko może przechodzić kolejne etapy gry.

Sensorów ReimaGO używały wiosną i latem 2017 r. dzieci z fińskich i brytyjskich szkół. Czujniki mierzyły czas oraz natężenie ruchu podczas zajęć grupowych i lekcji. Nauczyciele mogli porównywać wyniki za pomocą mobilnej aplikacji.
„Eksperyment z sensorem ReimaGO przebiegł pomyślnie; zauważyliśmy, że dzieci stały się bardziej zainteresowane wszystkimi rodzajami aktywności fizycznej. Gry i ćwiczenia były porównywane między sobą na podstawie zebranych punktów energii. Placówki biorące udział w programie były zadowolone z jego efektów. Wiele rodzin, których dzieci wzięły udział w programie, zmieniło swoje codzienne nawyki i wprowadziły nowe, takie jak np. zamiana windy na schody” – mówi Noora Slonoja, odpowiedzialna za rozwój produktów z czujnikami ReimaGO.

599160-9990_4

#millionhoursofjoy
Pod koniec sierpnia marka Reima rozpoczęła akcję Kidventure pod hasłem #millionhoursofjoy, której celem jest walka z brakiem aktywności fizycznej dzieci i zakorzenienie u nich zdrowych nawyków, a także uzbieranie miliona godzin w ruchu.

Misją Reimy jest przywrócenie dzieciom radości z aktywności ruchowej i sprawienie, by stała się ona częścią codziennego życia. „Staramy się podsuwać nowe pomysły, wskazówki i narzędzia, które ułatwią dzieciom pozostanie aktywnym, bez względu na to, jaka jest pogoda. W końcu prawa do zabawy i ruchu należą do podstawowych praw każdego dziecka” – mówi Elina Björklund, dyrektor naczelna marki Reima i mama trójki nastolatków.
Reima zaprasza rodziny z całego świata do aktywnej zabawy i przyjaznej międzynarodowej rywalizacji. Na uczestników czekają atrakcyjne nagrody tygodniowe oraz nagroda główna – wycieczka do Laponii dla całej rodziny w marcu 2018 roku. Jak wziąć udział w konkursie? Można to zrobić na trzy sposoby:
1. Wejść na stronę akcji –www.reima.com/pl/kidventure– i tam podać godziny aktywności dziecka oraz odpowiedzieć na pytanie konkursowe (można to robić wielokrotnie).
2. Na profilu marki Reima(@reimapoland) na Facebooku lub na swoim koncie w serwisie Instagram opublikować zdjęcie dziecka opatrzonego hasztagiem #millionhoursofjoy.
3. Użytkownicy czujnika ruchu ReimaGO mogą udostępniać godziny aktywności dziecka oraz odpowiedzieć na pytanie konkursowe za pośrednictwem darmowej aplikacji ReimaGO.

Akcja Kidventure odbywa się w piętnastu krajach. Z każdego z nich zostanie wybrana jedna rodzina, która wygra wycieczkę do malowniczej miejscowości Ruka. Będzie to świetna okazja do poznania fińskiej kultury, spotkania z reniferami, spróbowania jazdy na nartach czy powożenia psim zaprzęgiem.
Udział w wyzwaniu mogą wziąć również zorganizowane grupy, takie jak szkoły, świetlice czy kluby sportowe. Reima wybierze jedną organizację (bądź drużynę, szkołę itp.) z każdego z krajów biorących udział w wyzwaniu, która otrzyma sprzęt sportowy wart 1000 euro, by jeszcze lepiej wspierać dalszą aktywność ruchową dzieci.

Oficjalna strona akcji: www.reima.com/pl/kidventure

Źródło: informacja prasowa.